Avem în vedere în continuare concentrarea eforturilor pentru ca elevii sã dobândeascã o pregãtire generalã bunã, în domeniile legate de viitoarea carieră, competenţe generale şi specifice profesionale necesare inserţiei sociale şi deprinderi de muncă atât fizică cât şi intelectuală. Întreaga activitate va fi organizată de aşa manieră încât să se creeze în şcoală un mediu educaţional profesionist, la standarde instrucţionale şi morale înalte.
Liceul Tehnologic Agroindustrial „TAMÁSI ÁRON” Borş asigură educaţie şi formare generală şi profesională în limba maghiară, a copiilor şi tinerilor de vârsta cuprinsă între 6-18 ani din comunitatea locală şi din județul Bihor. Școala urmăreşte dezvoltarea competenţelor şi aptitudinilor generale, respectiv a celor specifice, pregătind elevii într-un spirit tolerant, deschis, flexibil, creativ. Asigură egalitate de şanse prin servicii de specialitate, de integrare, prin compensarea lipsurilor educaţiei familiale, şi prin promovarea ritmului de învăţare individuală. Pregăteşte elevii atât pentru continuarea studiilor, cât şi pentru a fi competitivi pe piaţa forţei de muncă. Oferă consultanţă în orientare şcolară şi profesională. Pe lângă valorile moral- spirituale, promovează valorile locale şi cele tradiţionale caracteristice zonei etno-geografice, asigură educaţie de calitate pentru toţi membrii comunităţii şi nu numai. Îşi asumă funcţie de centru culturalcomunitar. Dorește să asigure, oferă condiţii de învăţare continuă, şi formare profesională şi pentru adulţi.
ŞCOALA CARE TE FACE OM
– Curajul – a avea puterea de a face ceea ce este bine şi de a-şi urma propria conştiinţă.
– Judecata înţeleaptă – a defini şi a înţelege scopurile valoroase şi a stabili priorităţile; a gândi prin
prisma consecinţelor acţiunilor şi a fundamenta deciziile pe înţelepciunea practică.
– Integritatea – a avea puterea interioară de a spune adevărul, de a acţiona onest în gând şi în faptă.
– Bunătatea – a arăta grijă şi compasiune, prietenie şi generozitate faţă de ceilalţi.
– Perseverenţa – a fi consecvent şi a găsi puterea de a merge mai departe în ciuda dificultăţilor, a
eşecurilor personale.
– Respectul – a arăta consideraţie faţă de oameni, faţă de autorităţi, faţă de proprietate şi, nu în ultimul
rând, faţă de propria persoană.
– Responsabilitatea – a duce la îndeplinire cu consecvenţă obligaţiile care revin fiecăruia, asumarea
răspunderii pentru propriile acţiuni.
– Autodisciplina – a avea control asupra propriilor acţiuni, cuvinte, dorinţe împulsuri şi a avea un
comportament adecvat oricărei situaţii; a da tot ce ai mai bun în orice împrejurare.
Toate cadrele didactice au obligaţia morală şi profesională să îşi organizeze lecţiile şi activităţile
extraşcolare în aşa fel încât să formeze elevi care să fie în stare:
– să-şi cunoască propria valoare;
– să încerce să se autodepăşească;
– să gândească independent dar să fie capabili să lucreze în echipă
– să-şi rezolve singuri problemele;
– să-şi planifice sarcini şi să le îndeplinească;
– să înveţe să se protejeze singuri;
– să comunice în mod eficient cu ceilalţi